Pozycjonowanie stron internetowych w Google

Jest to zjawisko powszechne, skuteczne i mocno pomocne.

Definicja pozycjonowania

Internetowa encyklopedia Wikipedia tłumaczy nam to zjawisko:

,,Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization, SEO; zwana także pozycjonowaniem) – procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Pozycjonowanie opiera się na ciągłym poznawaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu kodów serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wynikowej.

Rynek reklamy w wyszukiwarkach (SEO i SEM) stanowi dzisiaj aż ponad 32 proc. wydatków na reklamę online w Polsce. Odsetek ten rośnie z roku na rok.”

Co nam tłumaczy generalne działanie tego procesu marketingu internetowego.

Wiadomo, że najbardziej popularne wśród konsumentów są strony znajdujące się w,,top10” wyników wyszukiwania. A aby zadbać o wyjątkowość swojego kontentu, jego wysoką jakość oraz autorytet strony należy poświęcić jej trochę więcej niż czas i energii niż na samo dodawanie strony do Google. Wydaje mi się, że naprawdę warto się o to zatroszczyć. Nie tylko na samym początku, ale również jeżeli twoja strona istnieje już jakiś czas na rynku posiadając własną witrynę internetową. Istotnie przekazanie inicjatywy specjalistom SEO niejednego wybawiło z biznesowej opresji.