Dania smażone. Jak przygotować smaczne, i zdrowe dania z patelni?

Potrawy smażone, to najchętniej przygotowywane potrawy, które goszczą na stole niemal każdej rodziny. Ich przygotowanie, pozwala zaoszczędzić dużo czasu, a dodatkowo, podkreślają smak serwowanego dania.
Choć dania te nie są uznawane za zdrowe, ze względu na wyjątkowy smak, warto poznać kilka cennych informacji, dzięki którym smażone potrawy będą smaczne, oraz zdrowsze.

Smażone potrawy. Jak przygotować idealne danie, by nie szkodziło?

Smażone potrawy, dzięki wysokiej temperaturze oraz zawartości tłuszczu, umożliwiają przygotowanie smacznych dań, w zaledwie kilka minut. Choć na rynku dostępnych jest wiele rodzajów tłuszczu, nie każdy nadaje się do smażenia. Podczas wyboru oleju, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na wysoki punkt dymienia. Najlepiej, by olej przeznaczony do smażenia, miał powyżej 180 stopni. W ten sposób, będzie można przygotować smaczne i zdecydowanie zdrowsze dania. Drugim wyznacznikiem jest wysoka zawartość kwasów jednonienasyconych. Jeśli olej spełnia wymogi, można uznać go za najzdrowszy rodzaj tłuszczu.

Jak wybrać olej do smażenia? Jaki olej jest najzdrowszy?

Choć na rynku nie brakuje tłuszczów, najlepszym olejem do smażenia jest rafinowany rzepakowy .
Ma wysoki poziom dymienia, nie uwalnia szkodliwych substancji, podczas obróbki termicznej, a ponadto jest takim tłuszczem. Doskonale nadaje się do przygotowania dań skażonych na głębokim tłuszczu, zapobiegając ulatnianiu się cennych witamin oraz składników odżywczych, z przygotowywanych dań. Aby mieć pewność, że dania nie zaszkodzą, należy zwrócić uwagę na kolor oraz konsystencje oleju. Jeśli przybrał on inny kolor, jest bardziej gęsty lub brzydko pachnie, może świadczyć to o zanieczyszczeniu go, co przełoży się nie tylko na smak serwowanego dania, ale również na jakoś. W takim przypadku, należy jak najszybciej wymienić olej, przed kontynuowaniem smażenia. Tylko tak, zapobiegnie my zepsucia smaku, oraz negatywnego wpływu na samopoczucie oraz zdrowie osób, spoczywających smażone dania.